czwartek, 2 stycznia 2014

"Musimy uprawiać własny ogród" - Voltaire

Od prawie trzech lat szukałam sposobu na siebie, co robić aby dawało mi to satysfakcję. Szukałam od momentu odejścia z korporacji. Pracując zawodowo i spełniając się zawodowo nie miałam czasu na swoje hobby. Jednakże czas to już zmienić. Przemyślenia i poszukiwania doprowadziły mnie do wielu stron internetowych między innymi do (http://www.passionforum.ruhttp://www.pinterest.com;http://neserchay.gallery.ru/) i wielu jeszcze innych z robótkami ręcznymi. Natrafiłam tam na haft wstążką, przepiękne kwiaty, liście, wszystko to co rośnie wokół nas, w naszych ogrodach. Zwłaszcza na stronach rosyjskich twórców tego haftu jest  bardzo dużo. Haft mnie zachwycił, że postanowiłam spróbować jak się go robi, nie od razu było pięknie ale wciągało, z dnia na dzień bardziej. Odkładałam go parokrotnie ale ten haft mnie ciągle ciekawił. Znalazłam książkę Ann Cox - Beginner's guide to Silk Ribbon Embroidery, jednak w Polsce była wydana i przetłumaczona tylko jeden raz  jest już nie do zdobycia.Mając koleżankę mieszkającą na wybrzeżu Anglii poprosiłam ją o zakup tej książki ( OLGA Partner w: The Lansdowne Hotel Hastings dziękuję ). Książka dotarła do mnie jeszcze w zeszłym roku chyba w październiku. I od tego czasu bardzo pomaga mi zrozumieć metody haftu wstążeczką.
Ja natomiast w końcu wiem, że to jest to co daje mi olbrzymią radość i satysfakcję.






te trzy powyższe hafty są wykonane na poduszkach, jedna już powędrowała w warmińsko-mazurskie rejony.




gałązka jest wyhaftowana na kosmetyczce która służy mi na przechowywanie drobiazgów.

Poniżej malutki drobiazg na klucze, znudziły mi się już kupne etui - zrobiłam więc je sobie własnoręcznie. Materiał na którym wykonałam haft to czarny filc prawda że robi wrażenie.





etui w środku zostało wzmocnione materiałem oraz wszyłam kółeczka na klucze.


7 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. No ja sobie nie wyobrażam sytuacji, że mamy ogród i go nie uprawiamy. Czyli wyrosną chwasty i tyle z tego będzie. Mi udało się za pomocą https://www.dostudni.pl/podlewanie-woda-ze-stawu-lub-sadzawki-jakiego-sprzetu-najlepiej-uzyc,b31.html również podlewać ogród z pobliskiej sadzawki i wszystko jak do tej chwili sprawdza się znakomicie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy to w prawdziwym czy w wyimaginowanym musimy dbać o to co zasadzimy. W przeciwnym razie nasza praca mijalaby sie z celem.

      Usuń
  3. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. No tak posiadanie własnego ogrodu jest przecież świetną sprawą i jak dla mnie jest to również doskonałe miejsce na to aby porządnie wypocząć. Już nawet teraz szukam fajnych mebli ogrodowych. Widziałam kilka interesujących w https://ogrodolandia.pl/ i na pewno z czasem coś dla siebie wybiorę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Urządzanie tarasu to zadanie, które może przynieść wiele radości, ale również stanowić spore wyzwanie. Przede wszystkim, warto zastanowić się, jakie funkcje ma spełniać nasz taras - czy ma służyć do relaksu, czy też do organizowania spotkań z rodziną i przyjaciółmi. Wszystko zależy od naszych indywidualnych potrzeb. Zainspiruj się i dowiedz się, jak krok po kroku urządzić nowoczesny taras, odwiedzając https://expresspruszcz.pl/artykul-4media/23855,urzadzanie-nowoczesnego-tarasu-krok-po-kroku.

    OdpowiedzUsuń